Bajsfankorvsskit

Nio dagar. Nine days. En jävla massa timmar och minuter.
Jag avlider snart med den här jättemagen. Det enda jag vill, förutom sova, är att det ska starta. Jag är tristare än nånsin och orkar knappt ta mig fram, orkar inte göra mat och orkar inte hänga tvätt, inte städa och inte baka. Ingenting.
Bortsett från min trista gravidattityd är resten av familjen på rätt bra humör, barnen väntar spänt och man kan riktigt se på dom hur dom räknar sekunderna tills lillasyster ska komma. Mannen dammsuger och fixar här hemma och är väldigt noga med att allt görs som jag vill, han säger till barnen att dom måst ta hand om mig när han åker och jobbar och skulle en alltför hög pust undslippa mig får jag "blicken". Den där "är det dags?-blicken". Men det är det ju aldrig. Igår hade jag sista tiden hos barnmorskan och passade på att fråga hur länge man måste gå över om det blir aktuellt, två veckor och sex dagar var svaret på den frågan och jag ville grina.
Fattar ni, tre veckor! Det skulle jag säkert inte behöva göra försäkrade Eva lugnande när hon såg mitt chockade ansikte, lätt för henne att säga. Med Vild gick jag ju över sju dagar och höll på att stryka med.
Håll till godo med detta inlägg vänner för nåt mer orkas nog inte med innan hon är ute.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men om du nu inte gör nåååååt annat så borde du väl orka blogga lite iaf! ;) Det är ju tråkigt när du inte skriver nåt! Sen när sessan är ute så lär du ju inte få mer tid att blogga det kan jag ju lova så passa på att få ur dig allt nu! :) Puss

2011-03-19 @ 21:52:23
Postat av: Sara Nyberg

Kämpa på och tappa inte orken för vilken minut som helst kommer storken.

Skulle göra vad som helst för att gå över flera veckor !!!

2011-03-20 @ 00:01:06
Postat av: JennyPenny

Jag vet, jag är bara såå innerligt trött på att vänta. Och tro mig, även om man väntat i flera år på den där jättemagen så är man så taggad sista veckorna att man knappt kan tänka på annat än att föda.

2011-03-20 @ 21:42:30
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback