Fallens Dagar 2011

Den här helgen är det Fallens Dagar här i stan, Mannen har till sin stora glädje blivit inkallad till extrajobb så jag har travat runt stadens gator med alla tre barnen i två dagar nu. I varje hörn finns något som barnen vill göra, köpa eller äta och som självklart kostar pengar, en sak som kan vara nog så svår att förstå när man är barn.
Barnen hade fått en stor peng av mormor och båda hade dessutom kvar pengar från Cypernresan så på väg ner till stan i fredags förklarade jag att dom nu fick spendera sina egna pengar på det dom ville göra, jajamänsan det skulle dom göra.
Vi började med Vildas Knatteprov, ett lopp på 800 meter för dom minsta barnen. Jag, Prinsen och Lillan hejade på världens duktigaste tjej som fick både medalj och glass efteråt! På väg tillbaka till centrum fanns en hoppborg som båda barnen såå gärna ville hoppa i, jag sa ja och glada ställde dom sig i kön, när det sen var deras tur och dags att betala dom tio kronorna det kostade trumpnade båda två som om dom ätit en påse citroner. "Ska VI betala?!!" kved Vilda och såg förtvivlad ut, "med VÅRA pengar?!!"
I den andan fortlöpte sen dagen och eftermiddagen, barnen fick göra och köpa i stort sett vad dom ville men för egna pengar och helt plötsligt var det inte så noga med all skit dom annars bara måste ha. Kanske var det inte nödvändigt att hoppa hoppborg fem gånger på raken när det kostade 25 kronor varje gång? Kanske måste man inte ha både den rosa och den blåa godisremmen?
Först kände jag mig snål som förnekade barnen det dom ville ha och tyckte synd om dom som måste slösa sina sparade pengar men så tänkte jag efter lite, jag hade inte särskilt mycket jag heller och varför skulle jag betala allt när barnen hade mer pengar än mig? Jag och Mannen är inte några rika människor och även om vi inte köpt nåt särskilt så har det ändå gått åt 900 kronor dom här två dagarna.



Duktigaste tjejen har gått i mål!



Bästa sysselsättningen!



Vilda och kusin Sander åker kaffekopparna.



Jag och Lillan! Tänk vilken konstig kamera det är i min mobil, jag ser ju skitgammal ut!



Prinsen provar att gå på vatten.



Svårt tyckte Vilda.

Kommentarer
Postat av: Kurren

jag tycker inte du ser så gammal ut på kortet, bara smalare =)

2011-07-18 @ 17:47:50
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Mohaha! Om jag var högfärdig innan är det inget mot nu. Pussåkram!

2011-07-18 @ 21:27:21
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback