Lite extra krydda i tillvaron? Nej tack!

Jag svimmar. Alltså på fullaste allvar, jag är chockerad. Svårt. Och det är inte så lätt att få tyst på mig.
Idag på radion hörde jag en reklamsnutt som höjde mitt ögonbryn, först trodde jag att jag hört fel så jag släppte det men så efter ett par timmar återkom den och nu höjde jag inte bara ögonbrynet utan även volymen för att höra ordentligt. Och nu, kära vänner, fastnar skrattet i halsen.

Reklamen jag hör är för en datingsida för sambos och/ eller gifta!!


Självklart kastade jag mig över datorn när jag kom hem, inte för att jag särskilt gärna vill ha en affär utan för att verkligen se med egna ögon om detta är sant, och jajamän!
"Gör livet levande - ha en affär!" är deras slogan och sen går dom på om hur anonymt och konfidentiellt det är och att det är bara du som sätter gränserna, där finns minsann tusentals som söker en affär. Men oj vad bra.
Hur kan man tycka att det är etiskt och moraliskt försvarbart att uppmuntra till otrohet? Att driva fram folks innersta smussellustar och helt öppet gå ut med att "här kan du ljuga och föra din livskamrat bakom ljuset utan minsta ågren."
Helt fruktansvärt! Hur kan man ens komma på idén? Är folk så vansinnigt kåta att dom inte ens kan göra slut på det förhållande dom har innan dom ska på nästa? Vad hände med respekten?
Det allra värsta är att jag antagligen kommer lusläsa sidan nu, för att se om nån jag känner är med. Och ve den i så fall.

Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

Hahaha!! Ja jag hörde oxå den när jag va på väg hem från Vgb förut...höll på att köra av vägen! Jisses...vart e världen på väg!!! :D

2011-01-03 @ 18:18:03
Postat av: JennyPenny

Ja man undrar ju! Helt galet!

2011-01-03 @ 18:58:20
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback