Bredbandsbolagets kompensationspolitik
Det tyckte inte Bredbandsbolaget, vi fick ringa och gnälla flera gånger och fick till slut igenom att vi inte skulle bli fakturerade för den tid vi inte kunnat använda oss av nätet. Men tack!
När vi påtalade att vi under denna tid varit tvungna att använda mobilerna för att både ringa och kolla våra viktiga mail fick vi ett hundra riksdalers "rabatt" på telefonräkningen. Riktigt generöst av bolagsjätten som månatligen håvar in en tusenlapp från oss.
Dessutom sa dom att det där avdraget på fakturan var inget man "gjorde så bara" utan det var bara för att vi ringde, så vår granne som är en dam på 80+ får minsann punga ut även för den tiden hon inte kunnat ringa eller ta emot samtal.
Fint av Bredbandsbolaget tycker jag, riktigt fint.
Ring bbb och säg att ni ska ha kompensation i form av 200kr för telefon och inget bbb avgift nästa månad. Det fick vi, men man måste be om det
Ja det vore ju synd om man hade nöjda kunder...
Och vad får vi, dina kära läsare, för kompensation? Snedbandsbolaget har berövat oss ett tiotal NFTC-inlägg under dessa veckor. Minst.
Hästarna tolkar jag dock som ditt fel, möjligen med assistans av resten av familjen. Efter att ha kollat med AR är dock deras rekommendation att du bör leverera ett insiktsfullt och extra humorisktiskt inslag per dag under närmaste två veckorna.
Nu ska man ju inte hårddra sån här kompensationsregler tycker jag, det kan så lätt bli fel. Men visst, en resa tur och retur Afghanistan kan jag ger er var och en. Avresa nästa helgfria söndag.