Drömmer jag?

Idag har det hänt, det jag aldrig trodde skulle hända. Det jag drömde om, längtade efter och önskade av hela mitt hjärta men som var en ouppnåelig fantasi.
Vi har beställt en NY bil!
Helt otroligt, jag kommer slippa ifrån icke-befintliga stötdämpare, tjutande bromsar, trasiga elanslutningar och repor i lacken och istället få åka runt i en suv med tonade rutor och noll i mätarställning.
Efter många turer fram och tillbaka och många olika provåkningar beslöt vi oss för en Kia Sportage, den sprallans nya modellen som släpptes för ett par veckor sen, i färgen "black pearl" med comfortpaket för en jävla massa pengar, diesel och manuell låda. Vi har ju gått igenom dom flesta stora bilarna under våren och sommaren men Sportagen är - förutom möjligen Kias allra största suv Sorrento - den enda bil där vi fått in alla tre barnstolarna utan att någon fått sitta på svaj med sned rygg. Dessutom satt man bra både bak och fram, känslan av dockskåpsbil infann sig inte ens för Mannen med sina långa ben, och det är alltid ett plus.
Så i januari blir vi ännu fattigare men vi kommer glassa runt i stans hottaste bil.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej vad har ni för bilbarnstolar i Kian? Har en sportage och har virrat bort mig i barnstolsdjungeln... Vi är långa båda två och tänkte ha bilbarnstolen därbak.

2010-10-27 @ 18:42:44
Postat av: JennyPenny

Vi har en vanlig bilkudde till Prinsen, egentligen behövs den inte eftersom han är över 135 cm men så länge han godtar att sitta på den så är jag glad. Vild sitter i en Be Safe-stol med rygg, en såndär med "öron" liksom, och bebisen ska få åka flott i en Akta Graco (tror jag det är) med Iso-Fixfästen. Tydligen finns det i baksätet på Sportagen men vet faktiskt inte hur det funkar om jag ska va ärlig... Bebisen ska iaf sitta i mitten bak om vi åker med barnen alternativt i fram om jag åker ensam.

2010-10-30 @ 12:02:45
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback