Curlingföräldrar

Jag råkade se en liten snutt av "ung och bortskämd" eller hette det "rik och bortskämd" förresten...? Jaja, ni vet vilket program jag menar.
Det var ju inget i konceptet som kändes direkt överraskande får jag väl säga, det som fick mig förbluffad var föräldrarna. Där satt dom och förfasades över både sina egna och dom andras bortklemade ungar som alla var lika soprena och knappt kunde spola efter sig själva på toaletten, huuur kunde det bli så?
Ja, låt mig ge en ledtråd: läs en bok om föräldraskap.
Håller man på och packar gympapåsar, torkar bajsrumpor och klär på när dom är åtta-tio år så får man nog fan skylla sig själv om man får bre mellanmålsmackor, sortera deras träningskläder och bädda deras sängar när dom är tonåringar. Sen kan man stå där och undra varför i herrans namn ungen inte kan sätta igång en tvättmaskin, dammsuga eller skaffa sig ett jobb när dom är tjugofem och fortfarande bor hemma.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag såg det oxå o kände mig helt plötsligt som en mkt lyckad förälder!!! :)

2010-11-10 @ 16:03:51
Postat av: JennyPenny

Ja eller hur! Jag tycker nog man får lite perspektiv när man ser såna program.

2010-11-10 @ 17:47:18
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback