Återigen en monstervagn framför mig i kön!!

Hungriga som vargar var vi allihop, vi hade precis handlat på Maxi och skulle bara hem och få barnen i säng så fort som möjligt efter kvällsmaten, dom satt i baksätet och levde rövare så öronen höll på att ramla av både mig och Mannen.
Efter ungefär halva vägen kom vi på att vi glömt köpa kattmat, kaffe och flingor, och det är typ det vi går runt på i den här familjen så det blev till att svänga runt Willys också.
Tjugo minuter innan stängningsdags var det glest mellan vagnarna och jag kunde ganska smärtfritt plocka åt mig livsnödvändigheterna och gå till kassan, och där började mitt rödhåriga temperament vakna och slå sig ihop med mitt sjunkande blodsocker.
Framför mig stod två personer, en som skulle betala med inte hade några pengar och en man i fyrtioårsåldern med en rågad vagn. Killen utan cash fick order om att gå till uttagsautomaten och kontrollera sitt saldo och Skogsmulle framför mig med den rågade vagnen började lasta upp sina varor, kassörskan väntade ju på den förste killen fortfarande så hon slog inte in några nya varor utan allt staplades i berg lite hur som helst.
Under tiden han bygger sitt lilla varuberg med ekologiska bananer, vattenmelon, oblekt toapapper på bal och oparfymerat tvättmedel så slänger han då och då ett öga på mig, ibland klämmer han fram ett ihopknipt leende som för att säga "hujedamej vad grejer det är!" och det verkar inte alls som han tänker "jaha, du som bara ska ha två burkar kattmat, flingor och en paket kaffe kanske skulle kunna gå förbi mig och all min skit."
Nejdå, där får jag sen stå medan hans dynga åker varuband, en halv evighet tar det och jag kokar av ilska.
När det väl är min tur betalar jag och tar mina grejor innan hans sista lilla svanenmärkta schampoflaska åkt ner till hans jävla tygkasse och innan han ens fått ner första kassen i vagnen är jag ute i bilen.
Men alltså, hur tänker folk?! Fattar dom inte att man kanske kan släppa före nån med några ynka varor om man har storhandlat?
Jag blir så vansinnig! 

Kommentarer
Postat av: julia rihu

HAHAHA! jag kan inte sluta garva.

2010-07-07 @ 18:15:58
URL: http://juliarihu.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag hade en sån framför mej på lunchen idag. Jag skulle bara ha en cola zero, och framför mej hade jag en pensionär. Det fanns bara en kassa öppen med... Hon tog en faslig tid på sig att lägga upp varorna på bandet, med streckkoden mot sig.



Sedan drog hon sitt MedMera kort, långsamt långsamt, i kortdragaren. Sedan stod hon med sitt kontokort, beredd att dra. Men inte en SEKUND innan kassörskan slagit in alla varor. Då drog hon detta långsamt, långsamt. Efter lite funderande fick hon tryckt in sin PIN-kod. När kassörskan slagit in summan, så säger pensionären att hon vill ha det på 500 kr över! Då måste hela proceduren börjas om...



Men, sonen som var med var mycket stressad och tyckte att de minsann kunde ta ut den 500:ingen senare. Men, nu visade det sig ju att tanten slagit in FEL pin-kod. Alltså måste proceduren göras om igen.



Dra kortet långsamt, långsamt... Fundera på pinkoden. Lyckligtvis kunde sonen koden, och kassörskan fick slå in 500 kr extra! Och där var typ hela min lunchrast slut... suck

2010-07-07 @ 21:37:43
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Hahaha! Såå roligt! Det finns inget värre än pensionärer, konstigt att dom alla ska handla då vi andra vanliga är lediga...

2010-07-08 @ 20:41:06
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback