Som en åsna mellan hötapparna

Sitter här och lurar på Svininfluensan, är den nåt att ha? Ska man vaccinera sig eller inte?
Jag är i själ och hjärta en hippie, om än förklädd och förvillande lik en småfet morsa, och kan inte hjälpa alla tankar om konspirationer och kapitalism som ploppar upp när jag tänker på dom stora läkemedelsföretagen. Vilka biverkningar kommer upptäckas om femton år? Att alla barn blivit sterila? Att vi får en galopperande demens på grund av kvicksilvret?
Hur tänker ni andra? Jag vill till exempel inte vaccinera barnen, jag vågar inte. Dessutom tycker jag att jag vill se lite mer verkan av den livsfarliga influensan först, jag känner inte en enda som blivit sjuk. Jag ser inga högar med döingar utanför heller och vad jag vet så är det bara en person som dött utan att ha någon sjukdomsbakgrund. Som kommit fram. En av dom som avled i Sverige hade ju långt framskriden cancer och skulle antagligen dött av en vanlig influensa också, och en annan vägde väl över 150 kg vilket i sig inte är superhälsosamt.
Detta tål att tänkas på, vänner. Vad gör vi?

Kommentarer
Postat av: Kurren

Vi struntar i vaccinet tills vi vet att det är nödvändigt för oss som inte redan är nedsatta. Ingen extra skit i kroppen om det inte behövs.

2009-10-11 @ 22:56:18
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com
Postat av: Syster Yster

Ja jag har oxå funderart på det här, men än så länge är jag benägen att hallå med Kurre. Det var länge sen vi hörde att horder av människor dött av detta. Å i Sverige? Näpp.

2009-10-12 @ 06:56:11
Postat av: lill kurren

Jag som jobbar i de vilda bakteriernas land ser mig mer eller minder tvungen att ta den.. om jag INTE skulle ta den skulle jag väl åka på skiten ändå...har tagit influensavaccin föregående år å vågar fortfarande kalla mig normal... men jag förstår hur du tänker...hade jag inte jobbat där jag gör hade jag med skippat nålen..men kan inte dra runt på massa hemska saker hos mina små patienter. så det e nog mer för deras skull än för min egen.. jaa..vet att jag garanterat kommer halka till ordentligt på griseknorren bara för stt jag kan nu när jag skrivit detta... Tror det är rätt många som tänker som du...varför ge massa onödigt när det kanske inte behövs... är det bättre att få baconsnor än å få biverkningarna efter att ha försökt skydda sig mot det?? nej har heller inte sett ngn direkt smittad...man undrar om det verkligen existerar eller om det hela funnits på utav klena män som behöver en ursäkt för att gnälla på en vanlig förkylning;-) men ok...de hävdar ju att det kommer en topp nu igen..vi får väl se vem som e gris eller mus....

2009-10-12 @ 12:39:13
Postat av: Syster Yster

Du tänker helt rätt lillkurre, det beror en del på var man jobbar oxå. Därav att jag funderat mycket, vi har tex 100 kineser på campus nu i höst.. Om nu de skulle ha smittan, vem vet.

2009-10-13 @ 06:53:46
Postat av: JennyPenny

Jag klassas säkert som ett egosvin efter detta men... jag tänker inte alls på vart jag jobbar och på deras bästa.

Jag tänker enbart på mig och min familj. Inte en jävel på Trollhättans Stad kommer skicka blommor till mig om ngt skulle hända efter vaccinering, snarare skulle dom jubla åt en mindre person att betala ut lön till. Jag går självklart inte till jobbet om jag är sjuk, lika lite nu som när jag är magsjuk, och jag är rädd för vad det där giftet kan göra i kroppen. Är stor motståndare till vanligt influensavaccin också när det gäller vanliga, friska människor. Vi behöver lite baciller för att överleva! Vi kan inte klara oss i en för ren miljö och dessutom, se på alla multiresistenta bakterier som finns. Vad är egentligen farligast? En sjukdom där du troligtvis klarar dig fint, om inte kan du få otroligt fin hjälp och förmodligen överleva ändå. Eller en baktierie som ingen kan göra något åt?

2009-10-13 @ 22:33:16
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback