Lite müsli och lite melodifestival

Idag har jag provat nått nytt, jag har gjort egen müsli. Eller ja, det har jag ju gjort massor av med gånger med den här gången rostade jag den i ugnen med lite honugn ringlad över, hur gott som helst! Här följer ingredienslistan för den som är intresserad;
(Ni som skiter i vilket kan scrolla nedåt)
*Dinkelgryn (heter det så?)
*Hirshflingor
*Linfrön
*Lite riven kokos
*Lite hackade hasserlnötter
Jag slängde ut allt på en plåt och ringlade över lite honung och sen stod det i ugnen i kanske en kvart eller så på drygt 200 grader. Obs! Det bränner lätt!

Det är kära syster Ysters recept från början men hennes var mer som Start, små krispiga klumpar, och min är mer som varm müsli men det spelar nog ingen roll.

En sak jag funderat över lite dom senaste veckorna är den hysteri som råder i landet, jag talar förstås om Melodifestivalen. Överallt är det "nakenchock", "röstfusket" och "skandalbråk" och det verkar som om varenda tidning handlar om vilka som är hot och vilka som är not.
När jag var liten var det en stor händelse när Melodifestivalen ägde rum, en folkfest i var mans hem. Man bokade in helgen månader i förväg och lyxig mat inhandlades, man skulle helst dricka Pommac ur höga glas, alla skulle sitta tillsammans i soffan och givetvis rådde stora meningskiljaktigheter angående vilken låt som var bäst. Då satt en jury inlåst nånstans och dom fick absolut inte se artisten utan bara lyssna på låten och om jag inte minns helt fel så var det dom som bestämde vilket bidrag som vann, svenska folket fick bara foga sig. Sen när det hela var avgjort så fick man inte höra låten mer innan den internationella tävlingen flera månader senare, det var ett hemlighetsmakeri och hysch-pysch utan dess like.
Var det inte roligare då? Nu är det ju melodifestival varenda helg och den där känslan av nåt speciellt finns inte längre. Nästan som att fira jul fyra gånger per år, orka det.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror minsann det var bättre förr! ;) Kram

2009-03-13 @ 09:12:58
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: Jonas

Jag scrollade... Vad är det för fel på chips och öl till frukost?

2009-03-14 @ 19:32:59
Postat av: JennyPenny

Jonas, chips och öl är en utmärkt frukost! Där återfinns ju flera olika viktiga livsmedel som till exempel malt, potatis och salt. Dessutom är det ju gott!

2009-03-14 @ 23:03:37
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback