Skogens guld

Resan till skogen idag var väldigt lukrativ, massa gula små svampar lyste upp bland mossa och barr. Färdigrensat blev det ca 2 L som vi nu kokat ur lite och fryst, läste på nätet att det är så man ska göra och inte förvälla vilket jag trott, då försvinner nästan all smak.



Maten förbereds. Korv med bröd, saft och kaffe stod på menyn idag.



Jennifer, Prinsen och Sander hittade grodor...



...och skalbaggar som flyttade in på Sanders Zoo.



Jag plockade både blåbär och svampar.



En bit in i skogen hittade vi en brunn, vattnet var kallt och rent så vi pausade en stund. Sen kom genast skräckfilmsscenerna fram i huvudet och vi fantiserade om den bottenlösa brunnen där någon dumpat hundratals kroppar.



Någon som givetvis bodde i detta spökhus som låg alldeles ovanför brunnen. Vi kikade in genom fönstren men mördaren gömde sig såklart för oss. Ungefär här började Prinsen gråta av skräck.



Färdigrensade "kantameller" som Vilda sa.


Kommentarer
Postat av: Anna m. Leo&Lovis

Jag hade oxå gråtit av skräck om jag va med! s Men svamparna & blåbären såg fina ut :)

2009-08-04 @ 23:38:37
Postat av: Kusse Idah

Skojja!!hittade ni alla de där små gulingarna på berget???:-O!!jag som vart där å letat..hittade bara en hink eller två fulla av blåbär?!?!

2009-08-05 @ 00:10:46
Postat av: JennyPenny

Nej Idah, inte på berget utan på världens hemligaste ställe såklart! ;)

2009-08-06 @ 20:22:38
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback