Hushållerskan

Igår värvade jag en ny slav, Lilla Vild.
"Äääälskling... kaaaan inte du hjälpa mig med en jättejätteviktig sak?" bönade jag och hon föll direkt. "Såklart jag kan!" kvittrade hon och hoppade på ett ben. "Jo, det är så att jag undrar om inte du kan dammsuga lite?"
"JAAAAAAAA!!!!! JA! JA! JAAA!"
jublade hon och blev alldeles till sig av glädje. Kul att nån uppskattar en sån trist sak...
Sen dammsög hon lite varstans i säkert 45 minuter, "ta allt skräp du ser" sa jag och det gjorde hon, hade man inte vetat att det egentligen var väldigt mycket damm kvar typ under soffan och så så hade man trott att en vuxen hade gjort det. Men, som dom säger; övning ger färdighet.


Kommentarer
Postat av: Kurren

Ska du indoktrinera henne redan? Illa, tänk bara på hur vi hade det när din mamma körde upp oss (bakfulla) sisådär 16 för att hon skulle damsuga.

2009-08-10 @ 16:48:19
URL: http://holgispysslar.blogspot..com
Postat av: lillkurren

HAHAHA!! så det var därför du alltid sov hemma när du var bakis syrran???

Härligt..det ska börjas tidigt med pedanteriet... :-)

2009-08-11 @ 03:58:06
URL: http://spralligabrallan.blogg.se/
Postat av: JennyPenny

Måste ändå få påpeka här att skillnaden mellan mammas och mina golv är att hennes alltid var så rena att man kunde utföra en by pass operation på dom, och det var INNAN hon började dammsuga. Mina liknar mest golvet på ett koncentrationsläger i Treblinka. Alltid.

2009-08-11 @ 21:47:39
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback