Hej hå, hej hå, mot gruvan nu vi gå...

Jaha, då var semestern slut för denna gång, imorn klockan sju sitter jag med grusiga ögon vid bordet på Gullvivan.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt informationen att nu minsann skulle värmen komma tillbaka, onsdag, torsdag och fredag skulle bli sååå fina så men så till helgen blir det regn igen. Jag jobbar dom fina dagarna och är ledig i helgen, Martin började skissa på skilsmässopappren förut när han insåg att vädret hela tiden jobbar mot mig.
Om nån vecka får vi också reda på vilka och hur många som får sparken, jag är inte jättenervös men absolut inte säker på att jag får stanna, ryktet säger (och det vet man ju hur det brukar vara med den saken) att alla som varit anställda mindre än fyra år åker och att det blir nio stycken i vårt hus. Typ halva personalen i så fall.
Beskedet från skolan var ju att jag står på reservplats nr 137 så det är ju bara att glömma och kanske var det ändå det bästa som kunde hända, vi har ju svårt att få ekonomin att gå ihop som det är och hur skulle det då gå med två på CSN? Inte bra är min gissning.
Dessutom är nytt boende verkligen prioritet ett just nu, det har till och med min fina man insett och vi har varit ute på turné med små lappar i området. Nånstans finns det väl ett gammalt par som inte orkar med sitt hus och inget hellre vill än byta med oss på bottenvåningen?
Jag får helt enkelt ta ett djupt andetag och simma vidare, utan jobb= inget hus. Jag kan ju läsa nästa år.

Kommentarer
Postat av: Kattis (natten)

Halliloo Jenny:)

Gu´vad jag gillar din blogg.

Inte ofta man läser en så välskriven sådan.

Och underbar humor - det har du med.

U go girl:)

Kramis

2009-08-06 @ 16:28:24
Postat av: JennyPenny

Tack söta du! Så härligt att få beröm! Kram!

2009-08-06 @ 20:19:59
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback