Slut på lyxig långfrukost

 På torsdag ska jag börja en ny karriär, efter 18 år som undersköterska i vården ska jag plötsligt sitta vid en dator dagarna i ända. Hur ska det gå? Jag som får sirap i ögonen så fort vi har ett möte längre än 25 minuter.
Kommunen har köpt upp ett nytt planeringssystem och behövde ett antal personer som kunde tänka sig att bli "planerare", vilket i stora drag betyder att man planerar ut alla vårdtagarnas insatser dag för dag.
Exempelvis Agdas dusch på måndagar, Roffes städ på onsdagar osv, och ser till så alla får den hjälp dom ska ha på rätt tid och av rätt person, det låter ju inte så superkrångligt men känner jag mig själv rätt så kan det sluta precis hur som helst. Det är tur jag får en vapendragare från kontoret med mig, Petri den stackarn, som får viska rätt svar till mig på utbildningen.
Det nya jobbet innebär inte bara tjänstebil, avdragsgilla kläder och... Nä förlåt, nu blandade jag ihop det lite med det där direktörsjobbet jag aldrig kommer få. Det innebär inte bara att min arbetsdag ser helt annorlunda ut, det betyder också att det är just arbetsDAGAR eftersom jag bara kommer jobba dagtid, helt fantastiskt. Inga mer kvällar och helger med delade turer och sånt skräp, jag kommer kunna vara med på alla barnens aktiviteter och hela familjen får en mer fungerande vardag. Det har ju funkat innan också, men det är klart att det blir en hel del pusslande när båda föräldrarna jobbar oregelbundet, jag har ju också fått gå ner 10% i tid för att få våra scheman att klaffa så nu kommer jag kunna gå upp till heltid. Bra för pensionen!
Men som alla vet, det finns nackdelar och fördelar med allt, och fördelen med att man är ledig nån dag mitt i veckan eller börjar sent är såklart att man kan käka långfrukost framför tv:n tillsammans med den sista lilla ungen som ännu inte börjat skolan.

Man kan både pussla och kolla på "Madicken" samtidigt!



Sånt är det slut med nu, det blir Martins grej istället och det kan man ju unna honom.
Tyvärr har jag glömt hur man redigerar bilderna här på bloggen, med ramar och sånt, men en vacker dag löser jag det med. Tills dess får ni stå ut.

Kommentarer
Postat av: Nelly

Kommer bli superbra! Vi kunde ju knappast ha fått bättre planerare :) Långfrukost kan man ju faktiskt ta på helgen också ;)

2016-04-11 @ 23:12:48
URL: http://nellyryberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback