Nytt jobb = ny garderob

Det är minsann inte bara guld och gröna skogar med ett nytt jobb, det finns en nackdel; det där med kläder.
Jag har ju dom senaste 18 åren kunnat gå ur sängen och i arbetskläderna utan att tänka nåt vidare på hur jag ser ut, och nu helt plötsligt ska jag ha vanliga kläder. Vad är det liksom?
Det är definitivt inte mjukisbrallor och fläckig t-shirt eller gå-bortkläder, det kan jag säga, utan tydligen finns det en klädstil däremellan som kallas "vardagskläder". Min vardagsgarderob avverkades på fyra dagar, i fredags fick jag hitta på en egen outfit som inte direkt kvalar in på New York Fashionweek men som förhoppningsvis inte gav bestående men hos mina arbetskamrater, och direkt efter jobbet var det bara att lösa problemet.
Tre timmar senare var jag rekordfattig men fantastiskt snygg, så nu kan jag klara av åtminstone åtta arbetsdagar innan jag måste gå in på varv två i garderoben. Man kan ju hoppas på att Petri och Lotta, som är mina närmaste kollegor, drabbas av akut minneförlust så dom inte fattar att jag ser likadan ut var nionde dag.
 
Jag gjorde från början klart våra ställningar.

 
Ganska oglammigt om jag får säga det själv, inget hörnkontor på femte våningen direkt, men högst tillfälligt.
Förhoppningsvis kan vi flytta in i våra riktiga kontor i mitten av maj men det känns lite osäkert, just nu väntar vi tydligen på skrivborden som någon glömt bort att beställa...
Det känns konstigt att säga "på kontoret", att ha på sig innetofflor och att inte gå utanför dörren på en hel arbetsdag, men det är samtidigt otroligt roligt. Det är en helt ny start i mitt arbetsliv och jag är superspänd på vart det ska sluta.

Kommentarer
Postat av: Nelly

I got the solution for you! Måndag, onsdag samt fredag kommer du undan med samma byxor/kjol/hotpants. Övre klädesplagg kombineras med kofta och scarf för att lura bort eventuella modepoliser, plan b att variera samma genomskinliga, vita t-shirt med olika bh-ar i starka neonfärger (addera valfria färgade drycker/lunchrasten på T-shirten för en look som ändras från dag till dag)

VD-Jenny kanske har råd att anställa en personlig stylist? Extraknäcker gärna ;) :*

2016-04-30 @ 02:35:25
URL: http://nellyryberg.blogg.se
Postat av: Nelly

Förbaskade autocorrect! LUNCHRESTER skare' va O:)

2016-04-30 @ 02:36:58
URL: http://nellyryberg.blogg.se
Postat av: Emilia

Jag vet inte hur jag snubblade in på din blogg, men jag hittade den innan helgen och har nu plöjt igenom nästan hela arkivet och tokskrattat högt. Den är så sjukt rolig!!! Nu vet jag var jag ska hitta mina överlevnadsråd när jag fått barn. Vill adoptera dig som livscoach...

2016-07-12 @ 08:58:28
URL: http://www.hejemilia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback