Regn ute sol inne...

Häromdan förutspådde Prinsen hagel, drivis och regn när jag frågade om han hade koll på vädret inför morgondagen. Eller hans mer exakta ord var väl "det ska regna och vara mulet hela dan", så jag plockade fram mjukisar och långärmat till Lilla. 
Morgonen efter var det mycket riktigt kallt, mulet och regnet hängde i luften, klädvalet kändes helt rätt. 
Tre timmar senare var himlen klarblå och termometern visade strax över 16 grader.
Lilla såg ut som en gammal brottare när jag hämtade henne från dagis, svetten rann om henne och håret var klistrat runt det lilla ansiktet som var helt panerat med lort. Väderoraklet själv klev innanför dörren med en suck "amäh åååh!! Det är så sjukt varmt, jag döör!"
Jag upplyste honom om att det var han själv som satt oss alla i den felaktiga vädersitsen vi nu var i, kanske skulle han uppdatera sin väderapp innan han spred osanningar?
Han var inte riktigt på humör för skämt verkade det som utan grymtade mest som svar där han låg och svettades. Trist.
Hädanefter litar jag bara på SMHI när det gäller klädval, dom har ju bara 75% felmarginal menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback