"När gäddorna leker i vikar och vass..."

Ikväll ska vi på kräftskiva hos bästa Lorena och Jonas, barnen ska vara med farmor och farfar så det är fritt fram för oss att dricka sprit och bli odrägliga. 
Vi var på en kräftskiva för ett par veckor sen också, även den utan barn, då vi blev lite väl odrägliga både jag och Mannen. Det var hemma hos ett par av våra närmsta vänner men då det skulle komma en del folk jag inte kände så stärkte jag mig med två glas av rötjutet som stått i skafferiet sen förra sommaren. Tydligen hade det jäst på nåt sätt för inte nog med att det smakade kärnavfall, det gick rätt upp i min annars så pryda hjärna och förvandlade den till äpplemos. Jag slutade inte prata på hela kvällen och har ett svagt minne av att jag körde nån gagnamvariant till "Bra vibrationer" innan jag vinglade hem på cykel strax innan morgonljuset bröt natten. 
Dagen efter mådde jag så dåligt att fingrarna domnade, jag tror inte jag var nykter förrän på tisdagsmorgonen och det sura vinet åkte ner i avloppet.
Ikväll tänker jag hålla stilen, inte skrikprata, skratta för högt och säga olämpliga saker utan le ljuvt, fnissa gulligt och prata om partikelfysik.
Lycka till önskar jag mig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback