Nä nu ringer jag IOGT-NTO!

Lördagens kräftskiva gick inte helt enligt plan. Man skulle kunna säga att den höll sig till planen i trettio minuter, ungefär den tid det tar för en snaps att förgifta blodet, sen var jag precis sådär högljudd och tramsig som jag lovat mig själv att inte bli. Mot slutet av kvällen frågade Puddingen om jag alltid skelat, jag ursäktade mig med att jag nog var väldigt trött men tänkte för mig själv att nu måste jag dra ner på alkoholkonsumtionen. Inte för att jag dricker ofta utan det är mer mängden då jag väl dricker som måste regleras. Det räcker ju med ett par glas vin för att hjärnan ska koka över liksom, då är det ju otroligt korkat att klunka ner flera snapsar och cider också. Nästa vecka ska jag på sommarens sista after beach, då ska jag fasen skärpa mig. Jag tror jag ska sätta några olika alarm på mobilen, typ ett för att dricka tre glas alkoholfri dryck, ett för att sluta dricka helt och ett för att gå hem.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha! Varför är jag inte förvånad? Saken är den att jag har samma tendens. Alltså efter två glas är det kört. Kör därför i princip alltid den helnyktra stilen! Och har faktiskt roligt ändå, plus att jag slipper ångesten flera veckor efteråt. Ja eller flera år efteråt. Det som händer på Malmö Arena stannar på Malmö Arena eller?
Eller så får vi väl börja pimpla ett-två glas vin varje dag, så man vänjer kroppen! =)

2013-09-17 @ 05:26:14
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Ja nåt får vi göra Jenny, men jag tror mer på några glas varje dag för att vänja kroppen! Allt som händer på fyllan stannar på fyllan btw!

2013-09-17 @ 11:53:21
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag tänkte att vi får kanske börja med ett glas, för att sedan utöka det hela. Lura blodomloppet lite du vet... Menar väl att det som händer på fyllan, stannar på fyllan. Och, det man inte minns. Det har inte hänt!

2013-09-17 @ 21:30:40
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback