Oss korkskallar emellan...

Jag måste erkänna, jag är knalltorsk på dokusåpor. I stort sett vilken skit som helst där det ingår alkohol, konflikter och intriger blir bra tv enligt mig och det är verkligen sorgligt. Man kan ju undra om det bara är tuggumi i hjärnan på mig eftersom jag dras till sån skit, eller kanske är jag helt perfekt och fullärd på alla sätt och behöver vila mitt intelligenta lilla huvud från alla smarta tankar genom att titta på skräp.
Genom åren har jag slaviskt följt Villa Medusa, Baren, Big Brother, Farmen, Paradise Hotel, alla varianter av Real Housewives, Top model, Kungarna av Tylösand, Hollywoodfruar och Jersey Shore, man skulle nästan kunna säga att jag doktorerat inom ämnet och sitter inne med en bred och gedigen utbildning inom tv på riktigt låg nivå.
Dom senaste åren har ju folk headhuntats för att delta i såpor och likväl som det ger en extra dimesion av dumhet kan det vara lite trist, det förlorar ju sin charm med just "dokusåpa" om man inte följer vanliga människor utan en samling korkskallar ur obsklassen i sin jakt på uppmärksamhet. Jag menar, det är ju knappast civilingenjörer, företagsledare och läkare som super, knullar och lever fan på bästa sändningstid direkt. Om man nu inte kallar "Jokiboi" för företagsledare förstås, han har ju trots allt tjänat en slant på sin hemsida...
Det blir ju egentligen bara en soppa av bimbon med tuttarna som kommer vara naken 79% av tiden samt göka med minst tre andra deltagare, den präktiga som kommer på kollisionskurs med bimbon innan första fyllan är uppspydd, snyggkillen, fulkillen och sen en liten blandad samling däremellan. Sen blir dom alla kändisbartenders och gästDJ:s i några månader, flickorna viker ut sig i Slitz och sen kryper dom tillbaka in under sina stenar igen.
Och ändå, där sitter jag kväll efter kväll och blir upprörd och gnäller om hur puckade deltagarna är. Undrar just vem det är som är puckad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback