Ledig? Knappast...

Idag är barnen lediga från skolan, ett öde värre än döden! Mannen hade lämpligt nog ett onödigt långt möte i Uddevalla också, synd för honom, så nu står jag här inlåst och tristressen vet inga gränser.
Tack och lov fick Prinsen lov att åka på äventyr med en kompis, buss till Överby och McDonalds helt själv, så jag och flickorna har gjort det bästa för att förgylla dan med lite bakning, pyssel och så var Lilla så snäll och bjöd oss på skrikfest. Snäll tjej det där.
Egentligen känner jag för att börja packa, alla papper är påskrivna nu och allt är grönt inför flytten om sex veckor, men det är väldigt oförenligt med en ettåring. Och faktiskt med Mannen också, han som korades till "Årets golvlist" 2006-2012, han tycker det är onödigt att börja så tidigt. "Det måste ju faktiskt vara beboeligt också" gnäller han när jag föreslår att vi går igenom förrådet eller klädkammaren, men jag väljer att inte lyssna. För en gångs skulle vill jag nog tro att det är jag som är lite mer förankrad i verkligheten, att vänta tills dom sista tre veckorna med att packa ihop, rensa och städa ett hem med tre barn, fritidsaktiviteter, Mannens jobb och dagisstart känns lite overkill.
Nu ringer klockan, syltkakorna är tydligen klara, dags för nästa aktivitet; fika!

Kommentarer
Postat av: Kurren

Börja packa!!! De sista veckorna kommer gå brutalfort och sen står du där med en låda packad färdig och så får du ta duken med alla saker i och slänga ner i lådan för att du inte hinner packa och plocka bort sånt som ska iväg på annat håll. Been there done that =)

2012-03-15 @ 13:44:25
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback