Soffa, klänning och tårar

Kan ni fatta, jag överlevde! Men det var med nöd och näppe kan jag säga, att försöka handla kläder med Vilda är inte alls så lätt som det var för nåt år sen. Då räckte det med att ta fram nåt rosa med lite volang eller spets för att få henne köpgalen, nu ska det va coolt och fräckt och tufft och snyggt och... Ja typ allt utom rosa.
Dessutom hade hon sett en svart/vit klänning med prickar för ett par veckor sen som hon väldigt gärna ville ha, det var hon och Mannen som var ute och egentligen skulle han väl slagit till direkt för nu fanns ju den såklart inte kvar. Och det vet man ju hur det är om man ställt sig in på ett plagg och sen inte hittar det, då är det svårt att komma ur det och börja gilla nåt annat.
Tack och lov hittade vi en jättefin liten fifties-klänning med vita prickar och skärp som hon bara älskade och den råkade hänga på reastället vilket gjorde mig väldigt glad.
Imorgon är det dags, Vildas första skolavslutning och Prinsens fjärde, nästa år har vi en ettakluddare och en fjärdeklassare, helt galet.
I övrigt är jag på soffjakt, akut faktiskt, då jag hittat ett par som vill köpa vår soffgrupp typ nu. Problemet är att vi inte har nån annan så vi kan ju inte släppa vår på stubinen men man vet ju inte hur länge dom kan vänta. Jag har spenderat timmar på Blocket då det känns smartast att köpa begagnat nu när Lilla är liten, men tycker nog att allt över tre-fyra tusen är för mycket. Även om soffan från början kostat en miljon så är den ju ändå begagnad i varierande skick liksom.
Hör ni nåt så ropa, vi vill ha en svartgrå divan i mindre storlek.
Pöss å kram hörni, imorn är det skolavslutning så nu ska morsan öva tårkanalerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback