Denmark, världens bästa land!

Welcome to Denmark! Följande inlägg bör läsas på danska men en kraftig brytning kan också gå bra för den som inte behärskar världens coolaste språk. Här är alla män superhotta och tjejerna svävar liksom runt på brunbrända ben och så fort dom öppnar munnen så svimmar Mannen, man skulle i stort sett kunna dödshota honom utan påföljd bara man gör det på danska.
Vi sitter på Vigsö Feriecenter, ett ställe mitt ute i ingenstans, med fyrhjulingar, badland, lekplatser, hoppkuddar och havet alldeles inpå knuten. Tyvärr är vädret oerhört danskt, stormigt och mulet, men inte särskilt kallt i alla fall och det lär ju knappast vara blå himmel och värmebölja hemma heller. Det är skönt att känna att man är iväg liksom, även om det nu inte blev nån strand med turkost vatten. Det var ju väldigt lockande att sätta sprätt på alla semesterpengar på en enda gång då när vi hittade det där lilla huset i Spanien, vi till och med övervägde att bila ner, men nu i efterhand inser man ju att det kanske inte nödvändigtvis är målet i sig som gör susen.
Och förresten, att ens överväga en bilresa på tre dagar är ju barnsligt. Vi kom ju inte ens till Lilla Edet innan Vilda började yla "när är vi frammeeeeee??!!" och jag blev åksjuk av alla jävla vägbyggen.
Väl framme på Stenaterminalen mådde alla utom Mannen (som körde) så illa att vi satt med varsin påse i knät, tack och lov blev barnen kärnfriska när vi blev utsläppta på bildäck men själv har jag fortfarande sjöben. Det var ren snålhet som gjorde att jag inte spydde ner buffébordet inne i restaurangen kan jag säga.
Imorn är vistelsen här på fericentret över och vi drar vidare ut i det lilla landet under oss, kanske kommer vi aldrig hem igen då både Mannen och jag känner oss som hemma, och i så fall testamenterar vi Slottet till våra fina vänner Micke och Titti, bara dom lovar att aldrig tapetsera om.


"Ska vi åka med den båten mamma? Med den jättestora? Får bilen plats med?! Kan man kissa där då? Finns det mat, ska vi äta mat därinne? PÅ båten? Mamma, ska vi det?"


Vilda leker i leklandet med lillasyster. Världens finaste!




Bästa killen i hela världen! ♥






Nu vankas det kartoffelmos och röööööe pölse!!


Utsikten, havet slåt in alldeles bakom sanddynen i fjärran.


Vildas fina stensamling.

För er som tänker att ni ska plundra Slottet på värdesaker nu när jag så öppet berättar att vi är långt borta kan jag bara säga; be my guest. Det dyraste vi äger är tapeterna på Vildas vägg men tror inte andrahandsvärdet är så himla högt på begagnade tapeter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback