Men ärligt!!

Herregud, ibland undrar jag hur personalrekryteringen går till på vissa företag. Är det nån som blundar och pekar på alla ansökningsbrev eller har dom en apa som får välja fritt?
Man kan ju verkligen ifrågasätta tillvägagångssättet när det gäller Telenor store ute på Överby, det står ju helt klart, där har jag bara träffat en enda människa som åtminstone utgav sig för att veta vad han pratade om, i övrigt verkar det bara vara Miss "femma i allt" från Spånvägens high school som står där.
Idag var jag ute med min ganska nya telefon och försökte få ett av fåren att förstå att den inte fungerade som den skulle, bland annat kunde man inte längre komma åt Facebook, "nää..." svarade tjejen svävande, "så gör ju Facebook ibland, den appen är nog inte så bra..."
Nä, det tror du?
Jag skulle egentligen vilja förklara att hennes app inte var rätt installerad i huvudet men avstod då barnen var med, jag fick helt enkelt lösa problemet på egen hand, men man kan ju verkligen börja fundera när man inte får nån som helst hjälp med en vara som faktiskt kostar flera tusen. Köpt är köpt liksom, skyll dig själv att den är mos efter ett halvår.
Kanske är det såhär det blir när varenda stackare är arbetslös därute i landet, ta den som är snyggast och skit i meriter, kunskap, erfarenhet och servicemind. Hellre 21, snygg och totalkorkad än 48 och skitsmart eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback