Spelmissbruk

Igår drog Prinsen en fuling på Mannen, han berättade med gråtsvajig röst att han tycker det är så hemskt att han minsann aaaldrig får nåt när det är inne. Han fick inte nån Onepiece förrän "alla" hade det och det inte var så coolt längre, han har inte fått en cool bmx, han fick sin Xperia när "alla andra" (två kompisar i klassen) redan fått sina... Stackars Prinsen borde nästan få samtalsterapi så synd var det om honom. Och nu ville han ju så jättejättegärna ha det där spelet som "alla andra" har, "Call of duty black ops".'
Mannen veknade inför valpögonen på en sekund och lovade att åka direkt ut och köpa spelet idag, Prinsen svängde 180 grader i humöret och gjorde kullerbyttor på hallgolvet. Men så blev han stilla, "eller..." sa han fundersamt, "jag kanske ska köpa "GTA IV" (bilspel) istället..."
Köpa?! Jag kved av skratt där jag satt vid köksbordet och bevittnade Mannens lilla curlingbana, jorå nu hade han helt plötsligt öppnat upp för inköpet av skitdyra spel så nu verkade Prinsen tro att man kunde få precis vad som helst. 
Efter lite diskussion fram och tillbaka där Prinsen vägde för och emot med båda spelen bestämde han sig för "Call of duty" och gick nöjt och la sig.
När han så slutade skolan idag trodde jag i min enfald att han skulle komma hem på två röda, säkert med en kompis i släptpåg också, för att bänka sig framför tv:n. Jag hade bestämt mig för att han idag skulle få spela ända fram till läggdags eftersom spelet var nytt, så Vilda hade fått stränga restriktioner gällande tv:n i deras rum.
Döm om min förvåning när Prinsen ringer efter en timma och är och leker med en kompis. Så efterlängtat var det spelet liksom...
Efter en stund kom det i alla fall två spelsugna killar och stängde in sig på rummet, jag lät dom hållas och efter tre timmar när kompisen blivit hemringd kunde man se fyrkanterna avteckna sig runt ögonen. Rödmosig och med hjärnan full av mos sa Prinsen lyckligt "jag ska spela lite till sen mamma!"

Kommentarer
Postat av: Pia Olsson

Du skriver bra Jenny:) Man får sig många goa skratt. Lycka till med ett nytt hus och glöm inte att lyssna på pojken och att DAMSUGAREN ska fram varje dag. Hihihi. Kram på dig Pia

2012-02-09 @ 07:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback