Pimp my ride

För ett tag sen fick lilla Vild en cykel av sin kusin, en rätt sliten och rostig sak som egentligen var på väg till tippen men Vild var jätteglad och jag såg framför mig hur fin den skulle bli med lite färg och en ny korg. I ungefär det tillståndet har den sen förblivit, det enda som hänt är att den rostat mer, blivit mer sliten och vält tre tusen gånger så handtagen fått lera i varenda springa.
Igår tog vi en tur till Biltema och köpte cykelverkstadsgrejer, alltså nytt däck, innerslang, sprayfärg, korg, kedjeolja och lite annat smått och gott. Nu skulle det bli fixa av!
I morse vaknade jag med solen i ansiktet och kände i hela kroppen hur vårigt det var ute, jajamän, hela eftermiddagen skulle spenderas utomhus.
För en halvtimma sen kom jag in, stelfrusen och narig, olja på både kläderna och händerna men supernöjd med mitt dagsverke. Cykeln som legat i rostiga smådelar står nu och glänser i cykelkällaren, silvrig och lila med ny sadel och alla (nästan) skruvar på plats, lilla Vild är hur nöjd som helst och jag funderar på att öppna verkstad.
Tyvärr tog jag inga "före"-bilder men några "efter"-bilder kan jag bjussa på.





Hello Kitty, ett måste på ringklockan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback