Ring Anticimex!!

När jag drog ner persiennen i barnens rum igår stirrade jag rakt i ögonen på en insekt misstänkt lik en mindre kackerlacka. En smal blank kropp i kopparfärg och två långa spröt på huvudet som darrade när den vädrade min skräck, jag är inte den som är den i vanliga fall men nu stelnade blodet i mina ådror och jag såg ingen annan utväg än att ropa på Mannen. Våra zoologiska kunskaper sträckte sig tyvärr inte längre än en vanlig svensk skalbagge så för att vara på den säkra sidan gjorde vi det enda rätta: vi vinklade bladen och slet upp persiennen så det förmodade skadedjuret blev mos. Nu har jag svåra tvångstankar och ser små kackerlacksbarn överallt, moderlackan hann säkert lägga en bunt ägg i min troslåda och inom två veckor är vi infesterade av äckliga bruna kryp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback