Fågeldansen

I vintras köpte jag ett fint fågelbord, ett rött hus som man fyller med frön och annat gott, och hängde utanför fönstret tillsammans med talgbollar och ett nät med nötter. Hela vintern gick och inte en fågel syntes till, dom hängde hellre vid grannens bord i trädet längre bort där dom kunde gömma sig bland grenarna. Tyvärr sågade styrelsen ner trädet för ett par veckor sen eftersom det fått Häggspinn, och helt plötsligt dög mitt fina hus för dom högfärdiga fjäderfäna.
Nu är det ett herrans liv hela dagarna, jag fyller solrosfrön varje dag och fågelhuset är så fullt av talgoxar och gråsparvar att det inte är stilla en sekund, det snurrar och gungar och runt hela altanen är det småfåglar som åker med.






Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-20 @ 04:49:13
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback