Det blir en dag i sanden

Högtryck! Sol och blå himmel, sandiga pannkakor och lata dagar i solen. Just det där 'i solen' är ju nåt man borde ta i beaktning, särskilt när man bränt sig vartenda sommar dom senaste tjugofem åren, men tydligen är det nåt som inte går in i min tröga skalle. Igår spenderade fyra femtedelar av familjen dagen på Nordkroken utan solskydd, not cool. När vi kom hem stirrade Mannen med bestörtning på Lillan, 'har du bränt henne?!' ropade han och höll på att kvävas av ilska. 'Nej nej, hon är bara varm' försökte jag och kände på hennes hettande kind. Hur det var möjligt att hon bränt sig när hon inte ens varit i solen var en gåta men att det faktiskt hänt stod helt klart, hennes runda lilla ansikte lös rött som ett signalljus. Tack och lov verkade hon inte ha ont av det och nästa bvc-besök var inte förrän om två veckor, Kerstin hade antagligen ringt myndigheterna på stubinen om hon sett Lillan. När vi funderat en stund insåg jag att det paraply-parasoll hon legat under större delen av dan släppt igenom dom där farliga strålarna i alla fall, det var bara ren tur att hon inte var mer bränd än så. Idag var vi mer förberedda, en ny flarra solkräm, femton pannkakor och massa goda mackor packades innan vi styrde kosan mot Vänerns pärla Nordkroken. Kanske är det något kallt i vattnet ännu, i alla fall för en kruka som mig, men att sitta på stranden med en kaffe och se alla lyckliga barn är rätt okej det med.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Jag och min syster har börjat göra bloggdesign som vi säljer! Dom är just nu mellan 30-40kr! Vi säljer dom via http://filehill.com/ så att ingen lurar en! klicka in på våran sida och kolla på dom som än så länge har kommit upp!

2011-07-05 @ 18:42:48
URL: http://fixardindesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback