Per Olsson han hade en bonnagååååård!

I Uddevalla finns ett underbart ställe; Emaus lantgård. En liten gård i kommunens regi där getter, grisar, katter och höns går fritt omkring, det finns hästar och ponnyridning och massor med kaniner man får klappa, dom har även en liten snickeriverkstad där barnen får spika, såga och bygga. Det finns en stor lekplats med bänkar och grill och en härlig promenadslinga i bokskogen som omger gården, allt är gratis och det är öppet nästan jämt.
När jag var liten var Emaus ett ställe man åkte till på skolresa och ryktet säger att man gör det än idag, tvåhundra år senare, men det är först som förälder jag har börjat uppskatta denna lilla oas en halvtimma hemifrån. Mina barn kan sysselsätta sig en hel dag där och jag kan sitta i solen med en kaffe.
Idag var vi där med Syster Yster och hennes Måns, trots att det regnade hemma sken solen för oss och det var alldeles lagom varmt.


Grisen Pigge gick runt och snokade i allas fikakorgar på jakt efter nåt gott.



Härliga lekplats!





Vilda klappar kaninerna, alla var finast, sötast och mjukast men den allra bästa var den vita.



Prinsen gillar alla djur men vill hemskt gärna ha en egen kanin. Eller en hund. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback