Hångelfest

Det allra värsta Prinsen vet är kärlek, i alla former, men mest av allt den som kommer från mig och Mannen. Inte så att han inte gillar oss eller tycker om och vill ha kramar och pussar men det måste finnas gränser tycker han, exempelvis kan man inte visa ömhet offentligt. Man kan faktiskt inte ens nudda varandra på allmän plats och absolut inte under några som helst omständigheter what so ever på skolans mark. Hellre dör han.
Det har liksom smygit sig på, den här totala skammen över att vara älskad. Förra året var det inga problem att ge mig en kram och puss innan han gick ur bilen vid skolan, men sen blev det att vi fick stanna på en närliggande parkeringsplats och i skydd av baksätets tonade rutor snabbpussas och nu går det inte ens att ge en mental ömhetsbetygelse. "Slutaasaaa!!" viskskriker han mellan ihopbitna käkar och ser sig omkring så ingen sett att hans mamma tänkte på en kram.
Det har gått så långt att det värsta tänkbara straffet är att jag ska stå på skolgården och skrika "hejdå mammas älskling, puss puss!", hotar jag med det gör han precis vad som helst. Häromdan när han skulle cykla till en kompis var vi helt enkelt tvungna att fjanta oss och när han vinkade utanför köksfönstret gjorde jag, Mannen och lilla Vild slängpussar, hjärtan med händerna och ropade gulliga ord. Prinsen kunde inte riktigt se humorn i det hela, man kan säga att han nästan dog. Hans ansikte blev som ett russin, ögonen lyste av ilska och han kastade cykeln på marken och rusade in i rummet storgråtandes.
Annars brukar det inte vara några problem att visa kärlek här hemma, vi får både kramar och pussar allihop, bara ingen ser.
Att jag och Mannen pussas eller kramas brukar bemötas med kräkljud och vilda protester i form av "amäään ååååh!! Sluutaaaa! Va äckliiiittt!!" från Prinsen och skanderande hejarop från Vilda; "Hångla! Hångla! Hångla!" skriker hon och klappar med händerna.
Jag är bara glad att han fortfarande är inne på spåret "äckligt" när det kommer till vuxna som hånglar, än så länge har han ju fri tillgång till datorn så det blir väl till att installera föräldrakontroll innan det är försent för snart sitter han väl där och lär sig allt om den kvinnliga anatomin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback