"Tager du denna sjal, att älska i nöd och lust?"

Innan Lillasyster föddes köpte jag en bärsjal, alla säger att det är såå bra och såå enkelt att bär bebisen i så självklart skulle jag ha en sån, jag övade knytning på Vildas älskade docka Josefin och kände att jag hade koll på läget när den packades i BB-väskan.
Nu, med facit på hand, kan jag lätt säga att det är det klart bästa köpet jag gjort. Att jämföra den med en vanlig bärsele i stil med Babybjörn, som vi också har, är som att jämföra Ge-kås med NK och jag känner mig nästan lite kär i mitt gråa trikåstycke.
I Babybjörn ramlar en nyfödd bebis' huvud runt och man måste stötta det hela tiden, dessutom tycker jag den är otymplig på och tar stor plats i skötväskan. I bärsjalen sitter bebisen tight och stabilt med huvudet på plats innanför ena tygstycket, den tar ingen plats ihopvikt och belastar inte ryggen det minsta tack vare att man kan sprida tyget över ryggen.
För en stund sen hittade jag också massor med instruktioner på youtube om hur man ammar i den, hur bebisen kan ligga ner i den och hur man bär lite större barn och jag är helt fascinerad över alla sätt man kan använda den på. Mannen, som tycker jag slösar viktigt "Mannen-tid" vid datorn, fnös och sa att det ju var konstigt att man inte kunde baka med den men jag tror han är avundsjuk. På sjalen.
Jag tror jag ska sälja Urban (vagnen) och bara använda Mysak (sjalen) istället.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att du är nöjd o att du fått så stor glädje av din sjal! Själv känenr jag ju likadant fast för min Babybjörn! Den är det absolut bästa vi köpt, sjukt mkt använd... Sjalen är supermysig men lite jobbig tyckte jag! Tur att alla är olika... Love o puss

2011-04-29 @ 17:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback