Sätt på radion och ge mig en flaska Novaluzid

Jag måste bara fråga, vad har hänt med "Lugna favoriter"? Ni vet den enda radiostationen som inte gav en stressrelaterat magsår. Den var så bra att sätta på när barnen skulle sova, nu får vi höra "Bullerbyn" om och om och om igen varenda dag. Det sista jag hörde var att "Bandit" skulle låna kanalplats under helgen men sen dess är den ett minne blott.
Jag vill minnas att det var likadant med den där stationen "NRJ" som fanns när jag var ung, den försvann också helt plötsligt och var sen spårlöst borta för evigt. Nu sörjde i alla fall inte jag det så mycket, tyckte mest det spelades sönderhackade remixer av bra låtar och alla verkade sjungas av samma kille/tjej som bjöd på så mycket wailkalas man bara kunde under tre minuter.
Jag förstår inte varöfr dom bara erstätts, det kan väl knappast vara platsbrist i etern menar jag, det finns ju massa knaster överallt, varför måste alla dela på samma kanal? Kan man inte komma överrens om att nya stationer tar en kanal som inte används av någon annan?
Måste jag acceptera att mina lugna favoriter bara är borta eller finns dom nån annanstans?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tror tyvärr att Lugna Favoriter försvunnit för gott ur etern i Trollhätteområdet!

2010-09-21 @ 17:45:20
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback