"Men skynda'rej dåååå!!"

Där stod jag i godan ro med morotssoppan puttrande på spisen, barnen slappandes i soffan och läget under kontroll. Skulle bara snabbt kolla in på FB men så fastnade ögonen på en statusrad som fick mig att sätta i halsen, "strax på väg till kvällens nifträning!"
"Vaddå snart?" ropade jag framför skärmen, träningen som även Vild skulle på började väl för guds skull inte förrän 18:00?!
Efter lite noggrannare kontroller insåg jag att Vild skulle befinna sig i Lyrfågelskolans gymnastiksal ombytt och klar och helst mätt i magen om trettio minuter. Morotssoppan åkte rakst av spisen och middagen fick istället bestå av mjölk och flingor som intogs under vilt påhejande av en stressad mor. Med blixtens hastighet cyklade vi sen över vägen och anlände i alldeles lagom tid för Vilds upprop, jag och Prinsen passade på att andas ett par minuter innan vi åkte vidare till hans fotbollsträning som började halv sex.
Väl framme vid fotbollen såg vi att kompisarna redan börjat värma upp på ett ganska avancerat sätt, det liknade mest en träningsmatch faktiskt, och det redan tio minuter innan träningen skulle starta...
"Dom har ju redan börjat fattar du väl?!" skrek Prinsen i vansinne, och jag började fundera på om han inte hade rätt. Ut på plan utan vare sig fotbollsstrumpor (eftersom hans oansvariga föräldrar inte tvättat dom) och fotbollsskor for han för att hinna vara med.
Hur kunde det bli såhär? Från superkoll och harmoni med middagen klar innan blodsockret sjunkit och förvandlat oss till troll till ett vittvarr av gympapåsar, vattenflaskor och magsår.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hahahaha, tror minsan träningen börjar 17.... ;) Det var iaf då mina boys trampade härifrån. Men vad gör en halvtimma hit eller dit? ;))

2010-09-16 @ 07:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback