"Men mamma, ska du se ut så? Idag?"

Idag är det valdag, inte bara en stor dag för demokratin utan även för Prinsen verkar det som, han har ju i och för sig spenderat helgen med mormor och morfar som är lite närmare andra tider än vi vilket kanske förklarar hans påpekanden om min slafsiga outfit.
Jag hämtade upp båda barnen och Mannen direkt efter jobbet och var alltså klädd i mina arbetskläder, Prinsen tittade på mig och frågade "ska du rösta i det där?" Jag förklarade att jo det hade jag ju tänkt, man kunde klä sig fint och så om man ville fira dagen lite extra men det var inget måste.
Han förklarade att mormor och morfar minsann tagit finkläder, skulle jag inte ens åka hem och duscha innan? Vild hejade på från baksätet och sa att det vore ju en jättebra idé, jag kunde ta en snabbdusch och så kunde vi åka sen.
Efter en ingående förklaring godtog barnen att jag avlade min röst iförd Hejcorock och urtvättade mysbrallor och med en halvunken stank i armhålan. Antagligen blir det ett valresultat ändå och ungefär halva Sverige kommer vara missnöjt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback