"Ja det är ju halva priset på den skålen, så det blir 3478 kr! Billigt va?"

Idag har jag varit i två inredningsbutiker, en svindyr och en billig outlet, och det känns som om jag bor i ett skabbigt ÖB-stylat ruckel. Mitt hem är lite som jag, det finns rätt mycket potential men allt blir bara fel.
Där gick jag och botaniserade bland tidningsställ, ljuslyktor och konstiga gubbar på träfot och kände att "nä, det är ju ingen idé att köpa det, för vart ska den fina passa in?" och "jamen den här, den skulle man ha...men då måste jag ju ha den...och den också..." så det slutade med en liten väska till Vilds födelsedag och två små kronor att sätta på väggen.
För det mesta tänker jag att när vi väl flyttar till vårt drömhus ska jag köpa allt der där jag vill ha och inreda hemmet till ett varmt välkomnande och inbjudande hem där man berömmer alla mina fina saker men ändå känner att man kan slänga fötterna på soffbordet. Frågan är hur mycket mer pengar jag kommer ha när huset är köpt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback