Vad månne det bliva?

Den senaste tiden har frågan om bebisens kön kommit upp allt oftare, folk är nyfikna på vad jag helst vill ha nu när jag redan har en av varje. Eftersom ett tredje kön inte är så vanligt brukar jag ge världens tråkigaste svar; det spelar ingen roll.
För det gör det inte, för mig kvittar det om det är en pojke eller flicka därinne, jag vill bara att det ska vara ett friskt och normalbegåvat litet syskon som kommer ut utan några som helst komplikationer och större sprickor. Jag är glad att jag blivit så lyckligt lottad att jag fått en son och en dotter, jag får uppleva båda sidor och jag slipper känna en längtan efter det ena eller andra könet i denna graviditet som med all säkerhet blir den sista.
Jag kan tycka att för syskongruppens del så vore det bra med en liten bror, då slipper man "mellanbarnsklämmen" som jag tror Vilda lätt skulle hamna i annars, på så vis skulle hon vara enda tjejen och jag tror också att Prinsen vuxit på att få lära ut alla killgrejer. Och så hade jag väldigt gärna velat få en son till, dom är så enkla och lätta att ha att göra med och man slipper den där extra tvisten man alltid får med en tjej. (Exempel; jag berömmer Prinsen för sin nyklippta frisyr, Vilda blir sur och fräser "jahaja! För ni tycker ju att jag är FUL i håret!!"
Men å andra sidan vill den tjejiga sidan hos mig gärna få en liten prinsessa till som man kan måla naglarna på och fläta håret på, dessutom finns det en hel del fina kläder kvar efter Vild så det hade även varit ganska praktiskt.
Vi har tänkt ta reda på vem det är som ligger därinne, ett könsbestämmande ultraljud är inbokat den 25/11, dels för att vi upplevt två överraskningar vid förlossningen så nu vill vi prova att veta vem som kommer ut men också för barnens skull. Det är nog lättare för dom att ställa in sig mentalt på bebisen om dom vet vilken sort det blir.

Kommentarer
Postat av: Eva Sjöberg

Hej!

Jag är nog lyckligt lottat, får inte så många frågor om vad det är för sort. På ultraljuden jag varit på tittar min inte, har för mig att man inte gör det på NÄL... Var gör ni det könsbestämmande u-ljudet?



Hoppas du mår bra annars!



Eva

2010-10-12 @ 09:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback