Alla ni kloka gummor därute!

Minsann, här får man igen för gammal ost.
Jag har haft två ganska besvärsfria graviditeter med Prinsen och Vild och har nog inte riktigt förstått hur jobbigt det kan vara när det inte går lika smidigt, när man till exempel får foglossning eller andra krämpor. Den här gången har det ju varit allt annat än lätt hittills, förutom illamåendet som var i början har det i allmänhet varit smärtsamt och otympligt och dom nitton veckor som gått har känts evighetslånga.
Dom senaste dagarna har jag börjat känna av en tilltagande värk över bäckenet, det känns liksom som att det svider eller bränner, som om jag legat stilla på sidan i åtta timmar på raken. Fram tills idag har det släppt när jag bytt ställning och bara visat sig när jag sover eller halvligger i soffan men under dagen har det suttit i vad jag än gjort. Jag försökte sitta med barnen spela PS2 men fick resa mig och gå runt i rummet för att inte avlida och att sitta här vid datorn verkar inte alls falla min kropp i smaken. Det ömmar och värker och Lilla Bebis snurrar väldigt.
Ni som vet; är detta foglossning? Om inte, vad är det då? Och framförallt; vad gör man åt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback