Städmani, ett vanligt graviditetssymptom?

Oj vad dagarna rullar på fort, helgen passerade i ett ögonblink känns det som. Snart ska jag sluta jobba och bara gå hemma och dra, jag längtar så jag nästan går sönder, idag fylldes sista pappret i angående min havandeskapspenning så nu är det bara att vänta ut tiden. 25 januari är min sista arbetsdag på väldigt länge.
I helgen fick jag för mig att vi nu absolut bara måste förbereda Lilys garderob, alla Prinsens gamla och urvuxna kläder skulle bort och Vildas skulle storlekssorteras, och jag och Mannen skulle byta garderober med barnen eftersom vi haft våra i deras rum och tvärtom. Det var jätteroligt i ungefär två timmar sen blev det tråkigare än att se färg torka, tyvärr såg lägenheten då ut som om en kärnkraftsreaktor sprängts och det fanns inget annat att göra än att fortsätta rensa.
Två stora sopsäckar slängdes, fem påsar bortskänktes och resten veks ihop och lades in snyggt och prydligt på sin nya plats, resultatet blev jättebra och nu hänger det en endaste liten Pippi-klänning och ett par rosa raggsockar i lillasysters garderob. Nu ska bara klädkammaren och förrådet rensas också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback