Lilla Knuff

Vi har fått döpa om lilla Bebis inne i magen, numera går han eller hon under namnet "lilla Knuff". Den är i rörelse nästan hela tiden och verkar bara sova kortare perioder, inget bra tecken. Jag minns att Prinsen var igång väldigt mycket när han låg därinne, det sparkades och knöddes mest hela dagarna och jag fasade för en kolikunge som inte sov mer än två minuter i stöten.
När han väl kom ut var han som en ängel, sov minst fyra timmar i stöten på nätterna redan från första dagarna, jag ringde till och med BB och frågade om han kanske kunde vara medvetslös eftersom han aldrig vaknade och ville äta.
Lilla Vildapan var så stilla i magen att jag befarade att hon dött, vi fick till och med göra extra ultraljud för att se så inget var fel på henne, och dum som jag var trodde jag att det var en lugn liten tjej som skulle sova gott precis som storebror...
Det gjorde hon inte. Knappt en blund dom första åren, hon somnade visserligen gott på kvällen men vaknade av minsta ljud och var sen vaken i timmar och krävde sällskap. Och så särskilt lugn vet jag inte om hon är, mer som en tornado med aggressionsproblem. Det är tur hon är så söt och har ett hjärta av guld så man ibland får lite andrum mellan alla utbrott.
Ska man nu gå på den här statistiken så lär det ligga en liten kille i magen, en som sover på nätterna och inte ställer till så mycket oväsen på dagarna heller. Om tio dagar får vi veta vilken sort det är men huruvida den lilla spädgrisen har tänkt sova eller inte lär vi inte få veta än på arton veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback