Dumsnäll

Ibland är jag alldeles för snäll, jag gör saker för att andra ska ha det bra och så inser jag försent att andras väl och ve innebär mitt eget fall.
Som i höstas, min gruppledare på jobbet frågade om jag kunde byta helg med en annan tjej. Hon bor på ett ställe där det inte går buss på passande tid under helgen och om jag var snäll och bytte så kunde hon samåka med en annan tjej på jobbet. Jag sa såklart ja för jag ska ju ändå inte jobba så länge till och det spelar ju inte så stor roll vilken helg man jobbar.
Jag hade fel.
Nu fick jag helt plötsligt hela nyårshelgen på min rad. Och jag som redan i somras räknat ut att jag skulle vara ledig både jul och nyår för första gången i hela mitt yrkesverksamma liv hade ju inte sökt ledigt när alla andra gjorde det heller, utan stod nu mitt i oktober och därmed också sist i semesteransökningskön. Inte kul.
I fredags frågade en annan tjej om det inte fanns nån som kunde byta en kursdag med henne, så hon slapp gå upp tidigt och gå på trist datakurs på sin lediga dag. Självklart svarade jag jaadå, det kunde minsann jag göra. Jag skulle ändå jobba på måndag så för min del passade det bra.
Idag insåg jag att jag jobbar kväll på måndag. Då vill jag inte heller gå upp tidigt och sitta på trist datakurs, och jag vill verkligen inte sitta på kurs och sen jobba hela kvällen för då kommer jag antagligen föda. Nu måste jag spendera morgondagen med att ordna min trista situation och det involverar också mina helgarbetande jobbarkompisar som säkert inte har så mycket tid att lösa mina problem.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej, så kan du ju inte göra! Du verkar ha en tendens till missflyt med arbetstider och semesterväder.

2010-11-08 @ 20:42:02
URL: http://www.jollysvardagsrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback