Skägget i brevlådan? Nej, men kjolen i trosan.

Häromdan när jag var ute på Överby såg jag en intressant sak, en tjej som kom gående mot mig verkade ha tagit på sig kjolen på fel håll. Det var en ganska kort och snäv modell med hög slits, en slits som antagligen skulle suttit i bak men som nu visade trekanten istället.
Det ställde mig inför dilemmat "påpeka eller inte" och jag fick beslutsångest. Skulle jag bara rusa fram och säga "du, varenda människa kan se dina trosor!" eller skulle jag bara låta det gå obemärkt förbi? Innan jag bestämt mig för vilket så var hon borta och jag fastnade i tanken på vad som händer när hon själv inser vilket aspinsamt misstag hon gjort. Dessutom hade hon en kompis med sig som faktiskt måste klandras lite också, det är ju en väns plikt att avstyra alla såna situationer menar jag och hon borde väl för guds skulle se en sån sak? Tänk att inse at man flanerat runt på stans största köpcenter och visat snippan, mitt i lunchrushen.
En annan gång för många år sen gick det en tjej förbi mig som hade stoppat in bakdelen av en fotlång kjol i trosan, det såg inte klokt ut och jag drog till och med efter andan för att ropa efter henne men i sista sekunden ångrade jag mig. Då var jag bara i tonåren och lutade mer åt underhållningsvärdet i det hela än åt det empatsiska hållet så jag lät henne gå förbi och fortsätta framåt på trottoaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback