Årets första bad

Årets första dopp är avklarat! Jag, som är en bradkruka av rang, har doppat hela min kropp utom håret i Sjölandasjön. Det var kallare än Norra Ishavet och om man tittade noga så såg man fortfarande små isbitar flyta runt bland all lera och vass. Vilda som är lite förkyld med en envis och rosslig hosta och skulle väl egentligen inte ens klä av sig men hon badade hon med, det finns ju tack och lov hästkurer med antibiotika om hon nu skulle dra på sig en lunginflammation.
Prinsen och Mannen ska såklart vara värst, dom doppade sig redan i början av veckan men jag var faktiskt på jobbet då, nån i den här familjen måste ju tjäna pengar menar jag.
Förra årets första dopp gjordes också runt mors dag, kanske blir det en tradition?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback