Åldern tar ut sin rätt.

Jag ser fler och fler ålderstecken för varje dag som går, det är verkligen sorgligt. Inte nog med att ansiktet håller på att förfalla och likna en bulldog, pannan är som en nyplöjd åker och ett grått hårstrå har tittat fram utan nu ser dessutom händerna riktigt gamla ut. Dom är liksom helt skrynkliga och ser ut att ha lite för mycket hud på sig, jag får dra åt runt handleden skithårt för att få dom att bli släta. Snart hittar jag nog sånadär åldersfläckar också, bruna.
En annan sak jag märkt den senaste tiden är att jag väljer bort Rixfm för P3 eller i allra värsta fall; mot P4!!
Helt galet.
Jag orkar bara inte höra samma låtar om och om igen och har ingen som helst lust att höra vad "klockan närmar sig" eller vilken dag det är eftersom jag än så länge klarar av att söka mig den informationen själv. Däremot tycker jag det är skönt att höra Lotta Bromé prata med dagens gäst eller skratta åt "Christer" och deras vinklar på saker och ting. Till och med på morgonen lyssnar jag hellre på "Morgonpasset" än "Morronzoo" eftersom man bara drar en massa repriser från dagen innan eller "läser i tidningen" på Rixfm.
Jag är verkligen på väg att bli kärring. I år blir jag ju för guds skull 33 (!!) vilket är hur konstigt som helst eftersom jag inte känner mig en dag över 29. Hade nån frågat och jag fick svara vad som känns mest rätt så hade det nog varit svaret, nånstans mellan 27-29. Kanske är det fortfarande ok att flamsa runt i nåt år till men sen är det väl dags att växa upp och mogna lite, trist.

Kommentarer
Postat av: PocketDream

Håller med dig... det här är med ålderstecken är faktiskt en skitjobbig sak att lägga märke till. När man var yngre så skötte sig kroppen av sig självt även om man söp varje helg och käkade massa godis. Nu måste man gå på massage och använda sammandragande ansiktsvatten och sova minst 8 timmar OCH ta Nutrilettkurer med jämna mellanrum för att se hyffsat ok ut och inte må förjävligt =)

2010-05-13 @ 12:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback