I'm alive!!!

Tack gode gud, jag lever!
Igår erbjöd sig min mamma storsint att eskortera mig till stadens köpcentra för att leta kläder till fredag, jag borde redan då förstått att det var en obra idé men paniken inför att behöva gå naken gjorde sig påmind så direkt efter jobbet idag åkte vi iväg.
Jag är oerhört kräsen när det gäller kläder, det kan man inte tro med tanke på att jag oftast ser ut som en uteliggare men så är det, och jag avskyr när folk ska gå med och vara smakråd. Dels för att jag säger nej 98% av tiden och medföljande sällskap har en tendens att tappa tålamodet med mig efter några timmars "nej det är inte JAG", men också för att jag blir så grymt deprimerad av att se alla snygga plagg som jag kunnat ha om jag inte varit Barbamamma.
Ibland får Mannen vanföreställningar om att han och barnen skulle kunna åka med och "hjälpa till", det hade ju varit såå mysigt, åsså kan man ju ta en glass sen! "Jamen åh vad kuuul!" skriker jag då. Eller inte.
Eftermiddagen började sådär, inne på Pondus hade jag kunnat spendera femton tusen utan att blinka om jag haft 1, kroppen och 2, pengarna. Där fanns skira tunikor från Gant, volanger från Odd Molly, klänningar från Rut m.fl och toppar från Filippa K som bara kastade sig över mig och ropade "köp mig! Köp mig!" men som tur var passade inget.
Tur att inget passade var det inte resten av dagen, mamma visade fram det ena efter det andra och jag sa "nej, nej, nej, nej, nej" mest hela tiden. Inte för att det hon visade inte var fint, tvärtom var det jättefina grejer.
På henne.
Jag ville ha klänning, mamma tyckte byxor.
Jag ville ha klänning, mamma tyckte kjol, leggings och top.
Jag ville ha klänning, mamma tyckte leggings och tunika.
Jag ville ha en hot, champagnefärgad klänning med porriga svarta blommor, mamma sa "nja".
Slutligen blev det den porriga klänningen men mamma knorrade ända in i sista andetaget, den var för blek och för bar och gud vet allt. Jag älskade den.
För en stund sen ringde hon och föreslog att hon kunde passa barnen imorn så jag och Lorena (vän och granne) kunde ta en sväng i några andra butiker. Jag gick såklart med på det för jag vet ju att Lorena kommer älska min klänning hon med.

Kommentarer
Postat av: Lorena

Nu är jag riktigt nyfiken ..... försöker flexa ut för att se denna underbara klkänning... men kom ihåg att ibland så har faktiskt din mamma rätt oxå ;) PÖSS!

2010-06-08 @ 11:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback