Miiina chips, bara miina!!

Idag när jag var och tankade fick jag ett akut godisbegär, jag vimsade runt blad raderna av vingummin, sega nappar och turkisk peppar en bra stund innan jag fick syn på fyra uppspärrade ögon ute i bilen. Jädrar också, barnen var ju i bilen! Panikslaget roffade jag åt mig en rulle Pringles med löksmak, krävde dubbla plastpåsar och gick sen ut till bilen som om inget hänt.
Dom fyra ögonen blev om möjligt ännu större vid åsynen av påsen, "vad har du köpt? Är det till oss? Får vi smaka?" Frågorna haglade och jag började svettas, "jag har bara köpt lampor till bilen, dom har ju gått sönder vetni..." ljög jag och höll tummarna. "Meen..."började Prinsen, "det gjorde väl pappa förra veck..." Jag dränkte hans stämma genom att vrida upp cd:n och skrika "hör! Det är Majkel Jäcksooonn!! Wooo!!"
Baksätet tystnade och nöjde sig med en extremhög version av Billie Jean, jag skrattade rått och tänkte på mina goda chips som jag skulle få ha heelt för mig själv. Eller ja, kanske skulle Mannen få ett par stycken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback