Vad hände?

Nej fy, kära vänner. Nu är både orken och inspirationen helt slut.
Jag har varit hemma i ungefär en vecka nu och jobbade första dan idag, visserligen inte så särskilt lång eller slitsam men ändå tillräckligt för att jag skulle bli fullständigt utmattad.
Efter jobbet hämtades barnen upp och vi mötte mormor på Ekmans, lilla Vilds födelsedagstårta skulle beställas, och det blev ett smaskigt wienerbröd och en stunds vila.
Vidare bar det av till Överby, jag har ju som vanligt snålat in på vinterskor och stod med två par trasiga kängor men utan ett enda par nya i rätt storlek fanns. Tack och lov har Prinsen ärvt ett par skoter-skor av mina kusiner och med en filtsula blev dom nästan lagom, får duga tills barnbidraget ramlar in på kontot, då blir det tveklöst Viking-skor. Lillasyster får hålla till godo med en Kavat-kopia för några fjuttiga hundringar, hon sliter inte lika mycket och växer dessutom snabbare så hennes Viking får vänta tills nästa år. Förhoppningsvis betalar det sig att lägga tre gånger så mycket på en sko, framförallt för värmen och torrhetens skull, men kanske kan dom ärvas vidare.
Nu ska jag sätta mig i soffan en stund och försöka hitta lite kraft till att duscha, förhoppningsvis släpper sammandragningarna men annars hittar ni mig på förlossningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback