Kort uppdatering

Två megautgiftsposter avklarade, skönt. Julen kom och gick utan några större överraskningar, jag jobbade till ett på julafton och löste sen av Mannen som började fyra, Tomten kom på utsatt tid och barnen var överlyckliga för sina klappar.
Fyra dagar senare, med andra ord idag, var det dags för Vildas födelsedag. Tyvärr blir det lätt lite "kaka på kaka" när två så stora dagar infaller så tätt, Vild blir liksom avtrubbad av alla paket och uppskattar inte alls det hon får på födelsedagen utan det dröjer innan hon kan ta in allt.
Men å andra sidan kan hon uppskatta sakerna under en ganska lång period och har vi riktig tur så kan jag gömma undan lite av pysselgrejerna tills lillasyster tittar ut.
Efter morgondagens arbetspass har jag tolv arbetstillfällen kvar innan havandeskapspenningen tar över, som det känns just nu är varje dag jag klarar att gå till jobbet en gåva så om jag genomför dom tolv dagarna är det ett rent mirakel. Jag både ser ut som och känner mig höggravid, som om jag skulle föda inom en veckas tid, och inte om tre månader.
Förra veckan kom också vår nya bil, väldigt roligt, vi fick slutligen sålt volvon till ett vrakpris och kunde med nöd och näppe hämta ut Sportagen. Det är så skönt att slippa oroa sig för smågrejer som slamrar och bara kunna sätta sig bakom ratten och köra.
I övrigt händer inte så mycket just nu, jag har ingen ork över för bloggen som ni märker men hoppas att inspirationen återkommer då jag fått vila ut. Ni får stå ut ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback