"En lagning ja, det blir 1250 kronor"

Nu har jag äntligen tecknat en tandvårdsförsäkring, ni vet den där hos folktandvården där man betalar en liten summa varje månad och sen ingår allt. Väldigt bra eftersom jag har levt i ständig skräck dom senaste åren, jag biter ihop tänderna så mycket på nätterna att det ibland lossnar bitar från dom och i hålen får jag såklart karies.
För att starta en sån försäkring måste man liksom "nolla" hela munnen, laga alla hål och ta bort tandsten och sånt vilket jag nu gjort, det var inte helt billigt kan jag säga. Att betala dyrt för att plågas på det viset borde falla inom ramen för nån slags fetisch. Sen i våras då jag började göra rent och fram tills nu när det är klart har jag spenderat i runda slängar fyra tusen spänn.
Egentligen borde jag slå ut ett par tänder nu, eller göra nån rotfyllning eller så bara för att få valuta för mina 57 kronor i månaden. Kanske ska jag skaffa mig tandställning också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback