En dag att minnas

Åh vilken härlig dag vi har haft!
Egentligen skulle jag ha jobbat men tog ut två föräldradagar lördag och söndag eftersom vi skulle träffa Prinsens klass och grilla korv idag, jag jobbade sist vi hade klassträff så nu kände jag att det var dags att vara med och sen är det ju så skönt att bara vara ledig.
Efter avslutad kottgolfturnering på Hunneberg drog vi oss hemåt, inget särskilt var inplanerat och jag bestämde mig för att baka bullar. Det är ju kanelbullens dag nästa söndag, bäst att vara förberedd tänkte jag och satte tre degar på en gång. Försent insåg jag vilket jätteprojekt jag gett mig in på, tre paket smör, en paket mjölk och en och en halv paket mjöl gick åt och bullarna sprutade ur öronen på mig till slut. En deg blev vanliga kanelbullar, en blev vaniljbullar och den sista blev med mandelmassafyllning, vi åt och njöt med kall mjölk och underbart sällskap.
När allas magar stod rakt ut och vi var proppmätta insåg jag att vi just glömt ge barnen mat, dom hade fått bullar till middag. Ingen klagade ju förstås men vi bestämde raskt att kinamat stod på menyn för kvällen och Martin och Prinsen åkte iväg. Sen hade vi långmiddagkvällsmat och satt och pratade om allt och inget, barnen var sams och hur gulliga som helst och ingen tänkte på att klockan var halv nio på kvällen.
Nu har barnen somnat, jag och Martin låg hos varstitt barn och snusade på dom nyduschade små huvudena medan Bo Kaspers nya album fyllde rummet, en film står på agendan nu men vi lär väl slockna i soffan inom trettio minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback