"Amen, den kommer aldrig gå att laga i alla fall!"

Som ni vet har min kära mobil varit på service och vänt, lyckan var fullständig förra veckan när jag fick tillbaka den efter flera månader med min gamla Samsung. Tyvärr blev lyckan kortvarig då skrället återkom med andra probelm än vad den åkt för, en av knapparna fungerade inte och så fanns inga kontakter kvar ens i simkortet. Jag åkte tillbaka till Telonor på Överby och förklarade mitt dilemma, där fanns en nyanställd/ praokille som inte visste hur man gör vad och en tjej med svåra attitydsprobelm. 
Hon tog över direkt och föreslog att jag skulle köpa en ny mobil istället, ett alternativ som var helt uteslutet eftersom jag fortfarande har ett drygt års bindningstid kvar på C902.
Men vore det inte bättre med C901 istället? Den hade ju mycket bättre kamera.
Jag förklarade åter igen att jag hade bindningstid kvar så en ny mobil fick vänta, dessutom var jag väldigt nöjd med min svarta så jag ville faktiskt ha just den.
Men vad var det jag gillade så mycket med den då? Allt som fanns i den skulle ju finnas i den nya! Och en helt sprallans ny! Så skulle jag slippa alla problem, för den skulle säkert inte gå att laga ändå.
Bruden hade uppenbarligen något begåvningshandikapp eftersom hon inte fattade vad jag sa, jag förklarade en tredje gång att jag inte kan köpa en ny men tro inte hon lyssnade. Hon började räkna på mina fakturor och berättade att jag minsann visst kunde köpa en ny mobil, eftersom mina räkningar var så höga så skulle jag kunna dela upp dom pengarna på två abonnemang. Så supersmart!
Eller inte.
Nu började jag tröttna rejält och gjorde klart för bruden att jag 1: inte ville ha en ny mobil, 2: inte var intresserad av att ha två abonnemang och två mobiler att använda, 3: inte ville ha en ny mobil, 4, ville ha min gamla lagad och 5: JAG VILL HA MIN GAMLA LAGAD OCH INTE NÅN NY!!!!!
Då blev proffsförsäljaren sur. Hon vände mig raskt ryggen och den stackars handfallna killen fick rycka in, under tiden han gjorde klart alla papper för att kunna skicka min mobil (tog ca 25 minuter) så hörde jag hur tjejen gjorde sig ovän med en annan kund. En äldre herre frågade om olika mobiler, kostnader osv och sa sen att han skulle fundera lite och komma tillbaka, vår proffessionella säljare log syrligt och sa "nä, det gör du ju inte! Du kommer ju inte tillbaka, du ljuger ju!"
 Mannen försäkrade henne att jodå, han skulle komma tillbaka men tjejen var inte på humör utan ropade efter honom "näähä, jag veet att du inte kommer tillbaka!"
Och vet ni? Jag tror inte heller han kommer tillbaka. Det finns nog ingen som var i närheten som har lust att komma dit nåt mer, och har ni aktier hos Telenor så passa på att sälja nu för ska hon fortsätta sin anställning kommer det gå åt skogen.


Kommentarer
Postat av: PocketDream

Men gud... finns ju bara en sak att göra - kontakta hennes chef och upplysa om hur hon behandlar sina kunder. Och tur att du inte gick på snacket om en bättre kameramobil. För det finns inga bra kameramobiler, än iaf! De bästa som finns har en slutartid på typ 5 sek vilket betyder att alla motiv utom stilleben är uteslutna =)

2009-09-28 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback