"Ursäkta, kan jag gå före? Jag ska bara..."

Aj aj aj! Idag har jag fått den berömda sprutan, det gjorde hemskt ont och jag kan för tillfället inte lyfta armen på grund av smärta. Antagligen kommer jag ha en nära-döden-upplevelse inatt med frossa, värk och hallisar.
Ett tag var vi som vårdpersonal så hemskt viktiga att vi skulle prioriteras när det gällde vaccinet, vi skulle få glida in som värsta VIP-gästerna på stans ballaste krog och alla i kön skulle glo avundsjukt på oss. Inte kunde man ha vårdinrättningar som inte fungerade optimalt på grund av sjuk personal inte.
Sen gick det ett par veckor och helt plötsligt skulle vi få sist av alla typ, "tidigast vecka 49" var svaret vi fick på frågor om när var och hur.
Idag gick startskottet för vaccination av allmänheten och både jag och Mannen fick snällt köa som vilka andra som helst men tack vare effektiv och duktig personal gick allt som på räls och innan vi visste ordet av så var det klart. När jag sen kom till jobbet hade jag en lapp i mitt fack, där stod det att vårdpersonal från och med onsdag hade speciella tider på vårdcentralen då vi skulle få äran att bli vaccinerade, oj så fiint. Jag rev sönder lappen och fnös, så mycket prioriterades vi.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Såååååååååå rätt.....

2009-11-16 @ 23:31:27
URL: http://solenn.blogg.se/
Postat av: Jenny

Efter ett visst velande så valde jag att ta sprutan till slut. Men hade jag inte fått det fina brevet i brevlådan för en vecka sen ungefär det stod att jag erbjöds att ta vaccinet mot den nya influensan som det så fint stod. Min fråga nu är hur fort visade sig detta symptom?? Jag förväntar mej diverse spännande biverkningar, men ingenting än så länge! ;)

2009-11-18 @ 19:35:37
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback